fikk på styremøtet 18. oktober 2017 i Stiftelsen UNI kr. 65.000 til ovennevnte prosjekt
Kirkens SOS Møre og Romsdal er en del av landets største døgnåpne krisetjeneste på telefon og internett. Som en del av sammenslutningen Kirkens SOS er deres oppdrag å være tilstede for mennesker som er i krise, og som står i fare for å ta sitt eget liv. Tjenesten er basert på en samtalemetodikk utviklet av Kirkens SOS og internasjonal forskning. Den som kontakter Kirkens SOS kan være anonym og treffe et menneske å snakke med. Tjenesten utføres ved egne vaktavdelinger i Molde og Ålesund.
I 2016 besvarte 100 frivillige medarbeidere 16.000 henvendelser på telefon og chat.
De frivillige yter en betydelig innsats for å styrke folkehelsen, og tjenesten er basert på frivillige medarbeideres empati, engasjement, initiativ og mot. Kirken SOS i Møre og Romsdal er stolte og takknemlige over at de, etter snart 40 års tjeneste, fortsatt klarer å være tilstede – alltid. Dermed bidrar de til en beredskap som er tilgjengelig hele døgnet, 365 dager i året, for de som trenger noen å snakke med.
For å kunne opprettholde rekruttering og opplæring av frivillige medarbeidere har de behov for et nytt felles IKT-system med moderne samhandlingsmuligheter. Digitalisering gir nye muligheter på mange arenaer. I Kirkens SOS er det både nødvendig og ønskelig å være fremtidsrettet og ressurseffektive.
Telefon: +47 46292921